Překážky, cíl, sen. Okolo toho teď právě chodíš a říkáš si, že se přece nemáš koncentrovat na překážky, ale na ten cíl a na to, čeho chceš dosáhnout. Výborně to popisuje Simon Sinek v jedné své motivační speak, když popisuje situaci, kterou zažil se svým přítelem v parku. Simon s friendem jsou parkem a vidí transparent: Bagety zdarma. Jdou si tedy pro bagety zdarma a přijdou k místu, kde se tyto bagety se šunkou a sýrem zdarma vydávají. Friend se podívá na Simona a říká:"Simone, ta fronta, těch lidí. Tam nepůjdu", Simon se podívá na frienda a říká "Bagety zdarma". "No jo, ale ta fronta je příliš dlouhá". Simon ukáže směrem k pultu s bagetami "Bagety zdarma". "Ano, ale podívej se na tu frontu." pokrčí rameny friend a ukáže na frontu. Simon jde k pultu s bagetami, nakloní se mezi dvěma lidmi přes pult, vezme dvě bagety a spěchá s friendovi. "Bagety zdarma". Celá tato historka mi dává velkou pointu a to takovou, že bych se neměla soustředit na překážky, ale na to, co chci. Jasně, překážky přijdou a jsou důležité a potřebné, ale i přesto, já nechci vidět překážku, ale ten cíl, ten sen, za kterým kráčím královstvím nebeským (včera jsem poslouchala podcast s Martinou Viktorií Kopeckou a trochu mi v ústech zůstala její slova).
Co je tedy první, co si zadáš za úkol na cestě k podnikání? První, co jsem si naordinovala je pořádek. Pořádek na stole, pořádek ve všech PC, pořádek v telefonu. Chci vědět, kde do mám. Chci mít vše v pořádku založené a chci mít zkrátka přehled, pořádek a mít u sebe potřebné věci, které skutečně potřebuji a je nezbytné je mít.
Prvním, místě, kde jsem začala pořádek aplikovat byl pracovní PC, kde jsem si prošla složky a smazala nepotřebné dokumenty, stažené dokumenty, vyřízené dokumenty, které už nikdy nepoužiji a studenské dokumenty, seminární práce a podobné. Co mě taky celkem zaujalo bylo, že mám k jedné věci několik shodných složek, kam jsem si zakládala různé dokumenty, které však odpovídaly všem několika složkám. Tady jsem celkem nekompromisně udělala z těch několika složek jednu funkční složku. Dále jsem si přepisovala složky tak, abych na první dobrou věděla, kde co mám. Z plochy jsem si vymazala věci, které vůbec nepoužívám a mám je tam ze zvyku. Dále jsem si stejný pořádek udělala v telefonu a v osobním PC. Ohledně papírů a dokumentů, které mám ve fyzické podobě doma a v práci jsem si stanovila, že budu mít vše v pákových nebo kroužkových pořadačích v košilkách.
Tento krok je pro mě hodně důležitý,protože pokud se vydám cestou podnikání, je důležité podnikání zcela odlišit od mých osobních věcí, složek a zkrátka mít věci, které s podnikám budou souviset pod kontrolou. Také nechci mít jen jeden druh zájmu, ale chci pracovat na vícero projektech a proto je pořádek skutečně důležitou částí a předkrokem před vykročením do světa businessu a svého snu.
Dalšími kroky, až dokončím pořádek je určitě naplánování podnikatelského záměru a vytvoření určitého přístupu nebo programu a mého desatera, kterého se při podnikání budu řídit a které si budu připomínat. Dále si chci udělat nějakou počáteční rozvahu, kam si zapíšu předpokládané výdaje a zdroje krytí (plán pro zdroje krytí). Dále chci naplánovat webové stránky, které ale budou podle mě, striktně podle mě a kde budu psát i blog. Chci si na Instagramu začít budovat příspěvky zaměřené na ovlivnění orgánů v měsících, čakry a jejich čištění a posílení, na psychosomatiku a psychické příčiny nemocí. Mám moc velkou chuť si sem vše zapisovat, abych až se jednou ohlédnu, jak jsem začínala mohla mít představu, v jaké situaci jsem byla a jaké kroky jsem podnikla.
Dále si myslím, že by můj podrobný rozpis plánu mohl pomoci dalším lidem, kteří tápou stejně jako já. A taky je možné, že můj plán nebude funkční a bude potřeba ho změnit a i to může pomoci lidem, kteří budou tápat a budou chtít plán :)
Komentáře
Okomentovat